dimarts, 28 d’abril del 2015

L' hortet!

De sempre a casa hem tingut hort, vinc de família pagesa i he crescut entre vaques, ovelles, gallines, porcs... i remenant la terra! Tot un luxe que vull intentar transmetre als meus fills!
A casa tenim jardí, així que fa uns quatre anys vàrem destinar un trosset a fer-ne hort i plantar-hi enciams, tomates, alguna herba aromàtica, maduixes..
Els meus pares tenen hort i gràcies a ells tenim producte bo i de qualitat tota la temporada d'estiu, i si el meu pare s'ho pot permetre també d'hivern, per tant tampoc volia tenir un hort massa gran, ja que tenir-ne cura porta molt de temps i a mi la veritat no em sobra, de fet tampoc volia una "obligació" si no una "satisfacció".
Tot i això n'estic molt contenta d'aquest petit trosset de terra, que em transporta a èpoques d'infantesa, i intento aplicar els coneixements que sense ser conscient el meu pare em va transmetre quan em portava a regar el seu hort i això és el que intento passar als meus fills.
 
 
 
Així ha estat tot l'hivern... aquest any no hi he plantat res, per falta de temps i organització han anat passant els dies...



L'any passat em vaig atrevir a plantar-hi faves, bròquils, cols i espinacs que per aquesta època ja em menjàvem. Però bé, al no tenir plantat res també he pogut avançar-me i aprofitar els dies de setmana santa per posar-m'hi!

De moment: enciams, cogombre, carbassó, cebes, porros, pebrots italians, tomates, api, menta i alfàbrega.


De maduixes, farigola i julivert en tinc tot l'any.



Canyes per les tomateres, que amablement el meu pare em porta ja tallades i apunt per clavar a terra.


I gràcies a l'ajuda de la petita de la casa, el gran estava ajudant a l'avi a l'hort gran.. ;) he pogut tenir el petit trosset de terra a punt i a temps!



Aquestes fotos són de fa unes tres setmanes, amb el solet que ha fet i les pluges d'aquests dies... l'hort està en ple creixement, verd i ofenós!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada